Task 2 - Work in pairs. Use the model in 1 to make similar conversations for these situations. One of you is Student A, the other is Student B. Use the expressions below to help you - SHS Global Success 11 page 49

1. Nội dung câu hỏi

1. Student A has completed an excellent report on ASEAN. Student B gives compliments and Student A responds.

2. Student B has organised a workshop on skills for future leaders in ASEAN. Student A gives compliments and Student B responds.

 

2. Phương pháp giải

Sử dụng các mẫu câu sau linh hoạt trong đoạn hội thoại

Useful expressions

Giving compliments

Responding to compliments

Nice work! Well done!

You did a really good job!

This is excellent. You are so good with...!

I love your....!

Thanks for saying that

I appreciate that

Thank you. That means a lot to me

I'm grateful for the kind words

I'm (so) pleased to hear that

 

3. Lời giải chi tiết

- Situation 1:

Student A: I have completed a report on ASEAN.

Student B: Nice work! Well done! You did a really good job! Your report was well-researched and presented with clarity and depth.

Student A: Thank you so much for your kind words. I put a lot of effort into gathering information and organizing my thoughts. I'm grateful for your appreciation of my hard work.

- Situation 2:

Student B: I have organized a workshop on skills for future leaders in ASEAN.

Student A: This is excellent. You are so good with organizing events! The workshop was informative, engaging, and well-structured. The topics covered were relevant and the activities were thought-provoking.

Student B: Thank you for your positive feedback. It means a lot to me. I'm pleased to hear that you found the workshop valuable. I worked hard to ensure it was beneficial for the participants and would contribute to their growth as future leaders in ASEAN.

Tạm dịch

- Tình huống 1:

Sinh viên A: Tôi đã hoàn thành một báo cáo về ASEAN.

Học sinh B: Làm tốt lắm! Làm tốt! Bạn đã làm rất tốt! Báo cáo của bạn đã được nghiên cứu kỹ lưỡng và trình bày rõ ràng và sâu sắc.

Học sinh A: Cảm ơn bạn rất nhiều vì những lời tốt đẹp của bạn. Tôi đã nỗ lực rất nhiều để thu thập thông tin và sắp xếp suy nghĩ của mình. Tôi biết ơn vì sự đánh giá cao của bạn về công việc khó khăn của tôi.

- Tình huống 2:

Sinh viên B: Tôi đã tổ chức một hội thảo về kỹ năng cho các nhà lãnh đạo tương lai ở ASEAN.

Học sinh A: Điều này thật xuất sắc. Bạn rất giỏi trong việc tổ chức các sự kiện! Hội thảo có nhiều thông tin, hấp dẫn và có cấu trúc tốt. Các chủ đề được đề cập có liên quan và các hoạt động kích thích tư duy.

Học sinh B: Cảm ơn phản hồi tích cực của bạn. Nó mang nhiều ý nghĩa với tôi. Tôi rất vui khi biết rằng bạn thấy hội thảo có giá trị. Tôi đã làm việc chăm chỉ để đảm bảo nó mang lại lợi ích cho những người tham gia và sẽ đóng góp cho sự phát triển của họ với tư cách là những nhà lãnh đạo tương lai của ASEAN.

Fqa.vn
Bình chọn:
0/5 (0 đánh giá)
Bình luận (0)
Bạn cần đăng nhập để bình luận
FQA.vn Nền tảng kết nối cộng đồng hỗ trợ giải bài tập học sinh trong khối K12. Sản phẩm được phát triển bởi CÔNG TY TNHH CÔNG NGHỆ GIA ĐÌNH (FTECH CO., LTD)
Điện thoại: 1900636019 Email: info@fqa.vn
Location Địa chỉ: Số 21 Ngõ Giếng, Phố Đông Các, Phường Ô Chợ Dừa, Quận Đống Đa, Thành phố Hà Nội, Việt Nam.
Tải ứng dụng FQA
Người chịu trách nhiệm quản lý nội dung: Nguyễn Tuấn Quang Giấy phép thiết lập MXH số 07/GP-BTTTT do Bộ Thông tin và Truyền thông cấp ngày 05/01/2024
Copyright © 2023 fqa.vn All Rights Reserved
gift-box
survey
survey
Đặt câu hỏi