1. Nội dung câu hỏi
1. Walking in cities can be ____________
a. slow b. fun c. dangerous
2. Engwicht wants cities to be better for ___________
a. pedestrians b. vehicles c. tourists
3. Nowadays, people have ____________ contact with their neighbors.
a. more b. less c. online
4. __________ is working to make its streets safer.
a. Brisbane b. Boston c. Tokyo
Walking is a great way to get around. For short trips, for exercise, or just for fun, walking can be better than driving or riding. But in many cities, walking can also be dangerous. Cars, trucks, and motorcycles are a danger to pedestrians, and sometimes there are accidents.
David Engwicht, from Brisbane, Australia, wants to do something about this. His book, Reclaiming Our Cities and Towns, has a simple message: We need to take back our streets and make them better places for walking.
In the past, Engwicht says, streets belonged to everybody. Children played there, and people walked to work or to stores. Now, however, most city engineers design streets for vehicles. People stay inside buildings to get away from the crowded sidewalks, the noisy streets, and the dangerous traffic.
Unfortunately, this gives them less contact with their neighbors.
Many cities are working to make their streets safer for pedestrians. There are new crosswalks on the streets and more traffic lights and bicycle lanes. The city of Florence, Italy, only allows cars and buses with special permits to drive on its historic city streets. In Boston, US, the Slow Streets Program
gives some neighborhoods more stop signs and a 20 mph (32 kph) speed limit.
Engwicht travels around the world, helping people think differently about pedestrians, streets, and neighborhoods. Whether we live in a small town or a city with a population in the millions, Engwicht says we should think of streets as our “outdoor living room.” Changing the traffic is just the beginning.
In the future, streets may again be safe places for people, and walking will be an even better form of transportation than it is now.
2. Phương pháp giải
Tìm kiếm các thông tin liên quan đến câu hỏi và lựa chọn phương án phù hợp
3. Lời giải chi tiết
1. C
Thông tin: Walking is a great way to get around. For short trips, for exercise, or just for fun, walking can be better than driving or riding. But in many cities, walking can also be dangerous. C
2. A
Thông tin: Cars, trucks, and motorcycles are a danger to pedestrians, and sometimes there are accidents.
David Engwicht, from Brisbane, Australia, wants to do something about this. His book, Reclaiming Our Cities and Towns, has a simple message: We need to take back our streets and make them better places for walking.
3. B
Thông tin: Unfortunately, this gives them less contact with their neighbors.
4. B
Thông tin: In Boston, US, the Slow Streets Program gives some neighborhoods more stop signs and a 20 mph (32 kph) speed limit.
Tạm dịch
Đi bộ là một cách tuyệt vời để đi lại. Đối với những chuyến đi ngắn, để tập thể dục hoặc chỉ để giải trí, đi bộ có thể tốt hơn lái xe hoặc đạp xe. Nhưng ở nhiều thành phố, việc đi bộ cũng có thể nguy hiểm. Ô tô, xe tải, xe máy là mối nguy hiểm cho người đi bộ và đôi khi xảy ra tai nạn.
David Engwicht, đến từ Brisbane, Úc, muốn làm điều gì đó về vấn đề này. Cuốn sách của ông, Đòi lại các thành phố và thị trấn của chúng ta, có một thông điệp đơn giản: Chúng ta cần lấy lại đường phố của mình và biến chúng thành nơi đi bộ tốt hơn.
Trong quá khứ, Engwicht nói, đường phố thuộc về tất cả mọi người. Trẻ em chơi đùa ở đó và mọi người đi bộ đi làm hoặc đi mua sắm. Tuy nhiên, hiện nay hầu hết các kỹ sư thành phố đều thiết kế đường phố cho xe cộ. Mọi người ở trong các tòa nhà để tránh xa vỉa hè đông đúc, đường phố ồn ào và giao thông nguy hiểm.
Thật không may, điều này khiến họ ít tiếp xúc với hàng xóm hơn.
Nhiều thành phố đang nỗ lực làm cho đường phố của họ an toàn hơn cho người đi bộ. Có những lối băng qua đường mới trên đường phố và có nhiều đèn giao thông và làn đường dành cho xe đạp hơn. Thành phố Florence, Ý, chỉ cho phép ô tô và xe buýt có giấy phép đặc biệt lái trên những con phố lịch sử của thành phố. Ở Boston, Mỹ, Chương trình Phố Chậm
cung cấp cho một số khu vực lân cận nhiều biển báo dừng hơn và giới hạn tốc độ 20 dặm/giờ (32 km/h).
Engwicht đi khắp thế giới, giúp mọi người có suy nghĩ khác biệt về người đi bộ, đường phố và khu vực lân cận. Cho dù chúng ta sống ở một thị trấn nhỏ hay một thành phố với dân số lên tới hàng triệu người, Engwicht nói rằng chúng ta nên coi đường phố là “phòng khách ngoài trời” của mình. Thay đổi lưu lượng truy cập chỉ là sự khởi đầu.
Trong tương lai, đường phố có thể lại là nơi an toàn cho con người và việc đi bộ thậm chí còn là một hình thức giao thông tốt hơn hiện nay.
Bài 7: Sulfuric acid và muối sulfate
Review Unit 4
CHƯƠNG II. DÒNG ĐIỆN KHÔNG ĐỔI
Đề kiểm tra giữa kì 1
Chủ đề 1. Dao động
SBT Tiếng Anh Lớp 11 mới
Đề thi, đề kiểm tra Tiếng Anh 11 mới
SBT Tiếng Anh 11 - Explore New Worlds
SBT Tiếng Anh 11 - i-Learn Smart World
SHS Tiếng Anh 11 - English Discovery
SBT Tiếng Anh 11 - Global Success
SHS Tiếng Anh 11 - Bright
SBT Tiếng Anh 11 - Friends Global
SHS Tiếng Anh 11 - i-Learn Smart World
SHS Tiếng Anh 11 - Global Success
SHS Tiếng Anh 11 - Friends Global
SBT Tiếng Anh 11 - Bright
SBT Tiếng Anh 11 - English Discovery
Bài giảng ôn luyện kiến thức môn Tiếng Anh lớp 11
Tổng hợp Lí thuyết Tiếng Anh 11
SGK Tiếng Anh Lớp 11 mới
SGK Tiếng Anh Lớp 11