Task B - Read the text. Circle the correct answers - SBT Explore English 8 page 76

1. Nội dung câu hỏi

Supermarkets have a number of ways to encourage customers to buy more than they plan to. Even the prices of different products are carefully considered in order to get shoppers to spend more money. These are known as "pricing strategies."

One pricing strategy is the "loss leader." The supermarket sells certain popular items-like milk, bread, and bananas-at very low prices. If a supermarket sells a popular product at a low price, shoppers will believe that everything else in the store is also cheap. They will then buy other items at regular prices.

Another strategy is called "psychological pricing." Here, the supermarket prices products in such a way that it has a positive psychological effect on shoppers. For example, it will sell a product at $2.95 or $2.99 instead of $3.00. Customers usually don't round off these prices, and think of them as lower than they really are. If customers associate prices such as $2.99 with spending $2, rather than $3, they will end up buying products that are more expensive than they think.

1. Many shoppers in supermarkets buy (fewer/ more) items than are on their shopping lists.

2. Supermarkets sell loss leaders at a (lower / higher) price than normal.

3. Psychological pricing helps supermarkets sell (cheap / more) products.

4. People usually (pay/don't pay) attention to all the digits of the price.

2. Phương pháp giải

Đọc văn bản. Khoanh tròn vào các câu trả lời đúng

3. Lời giải chi tiết

- Đáp án

1. Many shoppers in supermarkets buy more items than are on their shopping lists.
  
2. Supermarkets sell loss leaders at a lower price than normal.
  
3. Psychological pricing helps supermarkets sell more products.
  
4. People usually don't pay attention to all the digits of the price.

- Tạm dịch

1. Nhiều người mua hàng trong siêu thị mua nhiều mặt hàng hơn số lượng có trong danh sách mua sắm của họ.
  
2. Siêu thị bán hàng thua lỗ với giá thấp hơn bình thường.
  
3. Định giá theo tâm lý giúp siêu thị bán được nhiều sản phẩm hơn.
  
4. Mọi người thường không chú ý đến tất cả các chữ số trên giá cả.

Fqa.vn
Bình chọn:
0/5 (0 đánh giá)
Báo cáo nội dung câu hỏi
Bình luận (0)
Bạn cần đăng nhập để bình luận
Bạn chắc chắn muốn xóa nội dung này ?
FQA.vn Nền tảng kết nối cộng đồng hỗ trợ giải bài tập học sinh trong khối K12. Sản phẩm được phát triển bởi CÔNG TY TNHH CÔNG NGHỆ GIA ĐÌNH (FTECH CO., LTD)
Điện thoại: 1900636019 Email: info@fqa.vn
Location Địa chỉ: Số 21 Ngõ Giếng, Phố Đông Các, Phường Ô Chợ Dừa, Quận Đống Đa, Thành phố Hà Nội, Việt Nam.
Tải ứng dụng FQA
Người chịu trách nhiệm quản lý nội dung: Nguyễn Tuấn Quang Giấy phép thiết lập MXH số 07/GP-BTTTT do Bộ Thông tin và Truyền thông cấp ngày 05/01/2024
Copyright © 2023 fqa.vn All Rights Reserved