1. Nội dung câu hỏi
Supermarkets have a number of ways to encourage customers to buy more than they plan to. Even the prices of different products are carefully considered in order to get shoppers to spend more money. These are known as "pricing strategies."
One pricing strategy is the "loss leader." The supermarket sells certain popular items-like milk, bread, and bananas-at very low prices. If a supermarket sells a popular product at a low price, shoppers will believe that everything else in the store is also cheap. They will then buy other items at regular prices.
Another strategy is called "psychological pricing." Here, the supermarket prices products in such a way that it has a positive psychological effect on shoppers. For example, it will sell a product at $2.95 or $2.99 instead of $3.00. Customers usually don't round off these prices, and think of them as lower than they really are. If customers associate prices such as $2.99 with spending $2, rather than $3, they will end up buying products that are more expensive than they think.
2. Phương pháp giải
Đọc lướt văn bản. Siêu thị sử dụng chiến lược giá nào để khuyến khích người mua hàng chi nhiều tiền hơn?
3. Lời giải chi tiết
- Đáp án
The text outlines two pricing strategies used by supermarkets to encourage shoppers to spend more money:
1. **Loss leader:** Supermarkets sell popular items at very low prices, such as milk, bread, and bananas. By doing so, shoppers perceive everything else in the store as being cheap and are more likely to buy additional items at regular prices.
2. **Psychological pricing:** Supermarkets price products in a way that has a positive psychological effect on shoppers. For example, pricing a product at $2.95 or $2.99 instead of $3.00. Customers tend to perceive these prices as lower than they actually are and are more likely to purchase products, even if they are more expensive than they think.
- Tạm dịch
Văn bản nêu ra hai chiến lược định giá được các siêu thị sử dụng để khuyến khích người mua hàng chi nhiều tiền hơn:
1. **Người dẫn đầu thua lỗ:** Siêu thị bán các mặt hàng bình dân với giá rất thấp như sữa, bánh mì và chuối. Bằng cách đó, người mua hàng cảm nhận mọi thứ khác trong cửa hàng đều rẻ và có nhiều khả năng mua thêm các mặt hàng khác với mức giá thông thường.
2. **Định giá theo tâm lý:** Siêu thị định giá sản phẩm theo cách có tác động tâm lý tích cực đến người mua hàng. Ví dụ: định giá một sản phẩm ở mức 2,95 USD hoặc 2,99 USD thay vì 3,00 USD. Khách hàng có xu hướng cảm nhận những mức giá này thấp hơn mức thực tế và có nhiều khả năng mua sản phẩm hơn, ngay cả khi chúng đắt hơn họ nghĩ.
Unit 2: Life in the Countryside
Phần Lịch sử
Chủ đề 9. Hiểu bản thân - Chọn đúng nghề
Bài 39. Đặc điểm chung của tự nhiên Việt Nam
Tải 10 đề kiểm tra 15 phút - Chương 1
SGK Tiếng Anh Lớp 8 mới
Đề thi, đề kiểm tra Tiếng Anh 8 mới
SHS Tiếng Anh 8 - Global Success
SHS Tiếng Anh 8 - Explore English
SBT Tiếng Anh 8 - Global Success
SBT Tiếng Anh 8 - THiNK
Bài giảng ôn luyện kiến thức môn Tiếng Anh lớp 8
SBT Tiếng Anh 8 - Macmillan Motivate
SBT Tiếng Anh 8 - Right on!
SBT Tiếng Anh 8 - English Discovery
SBTTiếng Anh 8 - i-Learn Smart World
SBT Tiếng Anh 8 - Friends Plus
SGK Tiếng Anh Lớp 8
SBT Tiếng Anh Lớp 8 mới
Vở bài tập Tiếng Anh Lớp 8