1. Nội dung câu hỏi
You recently travelled by plane / coach / train and you were very dissatisfied with the service. Write a letter of complaint in which you describe what went wrong and suggest how the company could improve their service.
2. Phương pháp giải
Đọc nhiệm vụ dưới đây và viết một lá thư khiếu nại (150-180 từ) cho nhà cung cấp dịch vụ.
Gần đây bạn đã đi máy bay / xe khách / tàu hỏa và bạn rất không hài lòng với dịch vụ này. Viết một lá thư khiếu nại, trong đó bạn mô tả những gì đã xảy ra và đề xuất cách công ty có thể cải thiện dịch vụ của họ.
3. Lời giải chi tiết
Dear [Service provider name],
I am writing to complain about the service I received on my recent [plane / coach / train] journey. I was very disappointed with the overall experience, and I hope that my feedback will help you to improve your service in the future.
On [date], I took a [plane / coach / train] from [origin] to [destination]. My reservation number was [reservation number].
[Describe what went wrong during your journey in detail. For example, if you were traveling by plane, you could mention delays, cancellations, lost luggage, or poor customer service. If you were traveling by coach or train, you could mention overcrowding, uncomfortable seats, or
lack of amenities.]
I am very disappointed with the service I received on my recent journey. I paid a significant amount of money for my ticket, and I expected a much higher level of service.
I am particularly concerned about [list the most serious problems you experienced]. For example, if your flight was delayed for several hours, you could mention the impact this had on your travel plans.
I believe that your company could improve its service in the following ways:
[List your suggestions for improvement. For example, you could suggest that the company improve its communication with customers in the event of delays or cancellations. You could also suggest that the company invest in more comfortable seats or offer more amenities.]
I hope that you will take my feedback seriously and take steps to improve your service in the future. I look forward to hearing from you soon.
Sincerely,
[Your name]
Unit 7: Education for school-leavers
Tải 20 đề kiểm tra 15 phút - Chương III - Hóa học 11
Chương 2. Nitrogen và sulfur
Chuyên đề 1: Dinh dưỡng khoáng - Tăng năng suất cây trồng và nông nghiệp sạch
SGK Ngữ Văn 11 - Cánh Diều tập 2
SBT Tiếng Anh Lớp 11 mới
Đề thi, đề kiểm tra Tiếng Anh 11 mới
SHS Tiếng Anh 11 - Explore New Worlds
SBT Tiếng Anh 11 - Explore New Worlds
SBT Tiếng Anh 11 - i-Learn Smart World
SHS Tiếng Anh 11 - English Discovery
SBT Tiếng Anh 11 - Global Success
SHS Tiếng Anh 11 - Bright
SBT Tiếng Anh 11 - Friends Global
SHS Tiếng Anh 11 - i-Learn Smart World
SHS Tiếng Anh 11 - Global Success
SBT Tiếng Anh 11 - Bright
SBT Tiếng Anh 11 - English Discovery
Bài giảng ôn luyện kiến thức môn Tiếng Anh lớp 11
Tổng hợp Lí thuyết Tiếng Anh 11
SGK Tiếng Anh Lớp 11 mới
SGK Tiếng Anh Lớp 11